4.9

Online marketing voor reiniging en renovatie

De reiniging- en renovatiebranche is een branche die behoorlijk in opmars is en maar blijft groeien. Je zult ook wel merken dat schoonmaak- en reinigingsbedrijven als paddenstoelen uit de grond schieten. Het is dus belangrijk om als bedrijf te groeien en te innoveren om zo de concurrentie achter je te laten. Wij kunnen jou hiermee helpen door jouw bedrijf online te optimaliseren.

Online Marketing voor Reiniging en Renovatie

Over het algemeen zoekt de klant snel naar een schoonmaakbedrijf en vaak op basis van locatie, vindbaarheid en/of uitstraling en imago. Met al deze facetten kunnen wij jou als bedrijf helpen beter worden. Dit kunnen we doen door een aantal van onze specialismen.

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

  • Zoekmachine adverteren (SEA)

  • Conversie optimalisatie (CRO)

SEO voor Reiniging en Renovatie

Ontzettend belangrijk voor de vindbaarheid van jouw website en dus voor het binnenhalen van leads is zoekmachine optimalisatie. Het is natuurlijk belangrijk om de juiste zoekwoorden te gebruiken zodat je vindbaar bent, maar om SEO op de meest effectieve manier uit te voeren is het belangrijk dat er ook op de volgende dingen gelet wordt:

  • Techniek

  • Linkbuilding

  • Lokale SEO

Techniek

Om de websitebezoekers op jouw pagina’s te houden is het belangrijk om hen de allerbeste gebruikerservaring te bieden. Dit kan de klant het beste ervaren als de snelheid van de website optimaal is, het is belangrijk dat jouw aanbod van diensten snel laadt nadat de potentiële klant op je website terecht is gekomen.

Daarnaast wordt er door het algoritme van Google ook nog naar een paar andere dingen gekeken. Een van die dingen is de mobielvriendelijkheid van de website. Steeds meer mensen zoeken op hun mobiele telefoon naar bedrijven die schoonmaak- en renovatiediensten aanbieden. Het is dus belangrijk dat je aanbod van die diensten goed weergegeven wordt op de smartphone of tablet van de potentiële klant.

Daarnaast is het nog belangrijk dat de structuur in je URL’s kloppend is en dat je geen duplicate content publiceert. Ook iets om zeker rekening mee te houden is de nieuwe Google Core Vitals update van 2021. Door deze update is snelheid nog belangrijker geworden om goed te ranken in Google. 

Houd dus rekening met de volgende technische aspecten:

  • Laadsnelheid van de website

  • Mobiele optimalisatie

  • Opbouw URL’s

Linkbuilding

Deze speciale SEO tactiek, die we vaak toepassen, zorgt ervoor hogere posities in zoekmachines te verkrijgen. Door links die naar jouw website verwijzen te plaatsen op andere websites maken we jouw reiniging- en renovatiewebsite sterker dan ooit te voren. Door veel en kwalitatief goede links te plaatsen zul je merken dat je beter vindbaar zult worden en meer klussen zal binnen halen.

Lokale SEO voor Reiniging en Renovatie

Wil jij de grote regionale concurrentie voorblijven? Zet dan samen met ons goed in op lokale SEO. Erg belangrijk in de branche van schoonmaak- en renovatiebedrijven is het feit dat deze bedrijven veelal regionale opdrachten krijgen en dit in combinatie met de vele bedrijven in de buurt die gelijkwaardige diensten verrichten is het een fout om niet in te zetten op online marketing en laat staan lokale SEO. Je wil als je werkzaam bent in de buurt van Heerenveen ook gevonden worden als schoonmaakbedrijf in Heerenveen.

Google Mijn Bedrijf

Om nog beter en effectiever zichtbaar te zijn binnen Google en te winnen van de concurrentie kun je gebruik maken van een Google Mijn Bedrijf profiel. Dit profiel wordt getoond bij lokale zoekopdrachten en biedt de klant een kort maar uitgebreid profiel van jouw bedrijf. Een Google Mijn Bedrijf profiel bestaat uit:

  • Adresgegevens

  • Openingstijden

  • Vragen en antwoorden

  • Recensies

  • Services

  • Korte omschrijving van het bedrijf

  • Berichten

  • Aanbod van diensten

SEA voor Reiniging en Renovatie

Als je niet lang wil wachten op resultaat en direct zichtbaar wil zijn voor iedereen die jou mogelijk wil vinden. Voor wat sneller resultaat kun je gebruik maken van onze SEA-diensten. Bij SEA zoeken we de juiste zoekwoorden en advertentievormen om jou met jouw advertentie zichtbaar te laten zijn in Google. SEA is een betaalde vorm van adverteren. Bij elke klik op een advertentie van jouw schoonmaak- of renovatiebedrijf betaal je de CPC (Cost per Click). 

Dingen die wij voor jou gaan bereiken met onze SEA diensten:

  • ROAS maximalisatie ( Return On Ad Spend)

  • Leads/conversies optimaliseren

  • Alles uit de beste zoekwoorden halen

CRO voor Reiniging en Renovatie

Als de resultaten na SEO en SEA nog steeds niet optimaal zijn hebben we altijd nog conversieoptimalisatie (CRO) achter de hand. Bij CRO vergroot je jouw aanvragen en omzet door te testen hoe de bezoekers zich gedragen en wat zij willen zien en dus zo snel mogelijk overgaan tot een aankoop. Hiervoor kun je gebruik maken van de volgende technieken:

  • A/B testen

  • Personalisatie

  • Calltracking

A/B Testen

Om zo veel mogelijk conversies te pakken kunnen er A/B testen worden ingezet. Met deze testen vergelijk je twee verschillende pagina’s die dezelfde boodschap hebben, maar bijvoorbeeld verschillende afbeeldingen of knoppen (CTA’s) bevatten. Deze twee verschillende situaties kun je voorleggen aan de bezoeker en vervolgens kun je meten welke variant het beste converteert. Zo kun je te weten komen op welke manier je de meeste klussen binnenhaalt.

Personalisatie

Om de klant precies te kunnen bieden wat bij de individuele klant past. Met personalisatie is het mogelijk om elke klant op basis van een individueel klantprofiel te bedienen en dus persoonlijke aanbevelingen van diensten of woningen laten zien. Hierdoor kun je sneller de interesse van de klant wekken en zal de klant sneller overgaan tot een conversie.  

Calltracking via Adcalls

Met calltracking krijg je goed beeld van via welke weg de betreffende klant jouw website binnenkomt en mogelijk gebruik wil maken van jouw schoonmaak- of renovatiediensten. Met calltracking laat je aan elke klant een uniek telefoonnummer zien. Dit telefoonnummer is gekoppeld aan een volgsysteem die wordt gekoppeld aan de sessie van de individuele klant. Een aantal voordelen van calltracking inzetten zijn:

  • Met calltracking heb je veel meer inzicht in de prestaties en waarde van jouw online kanalen

  • Met behulp van calltracking wordt jouw marketingbudget veel efficiënter ingezet

  • Met calltracking creëer je veel meer waarde voor jouw online kanalen.

Cindy Hoomans
Dennis
Casper Höyng
Jort van Deutekom
Marlieke

Meer conversie?

Ons team staat voor je klaar! Heb je moeite met online marketing?
En ben je op zoek naar een online marketing bureau uit Heerenveen? Dan helpen we je graag.
Bel ons of vraag een gratis adviesgesprek aan.

Vertrouwd. Door onze partners en klanten

  • Kennis delen is macht